Ako pracujeme
Nástup do jaslí, či škôlky
Nástup do jaslí, či škôlky (ďalej len „zariadenie“). Dôležitý krok v živote každej rodiny. Dôvody pre nástup do zariadenia sú rôzne, rovnako tak aj pocity, ktoré toto rozhodnutie sprevádzajú. Pozná to každý rodič. Je to krok, ktorý nechceme uponáhľať, pokaziť, chceme to po svojom, s ohľadom na dieťatko aj nás.
Nech už sú dôvody pre nástup dieťatka do jaslí, či MŠ akékoľvek, ak sa už dáme na cestu, treba vytrvať.
Ako si vybrať vhodné zariadenie pre svoje dieťatko? Najskôr zohľadnite ponuku a kapacity štátnych a súkromných zariadení. Spravte si prieskum ( napr. aká je kapacita, koľko detí je v triede, ako sa s deťmi pracuje, možnosti individuálneho prístupu, atď.) Snažte sa zladiť možnosti konkrétnych zariadení s Vašimi očakávaniami od služby, no všetko so zreteľom na Vaše dieťa.
My mamy sme emočné stvorenia a často sa rozhodujeme intuitívne. Jednoducho hľadáme pre dieťa niečo ako „druhý domov“, kde bude naše dieťa šťastné. Vtedy sme spokojné. Každý rodič si svoje dietko pozná a mať extra očakávania neodporúčame. Všetko chce svoj čas.
Samozrejmosťou pri nástupe do MŠ je pozitívne myslenie a vnímať to celé ako vítaný posun. Bez výčitiek a pochybností. Tie často pôsobia ako ručná brzda a celý proces maria. Dieťatku treba dopriať časový priestor na oboznámenie sa s novou situáciou , pomôcť mu ju zvládnuť a netlačiť naň. Je krásne sledovať detskú zvedavosť pri objavovaní, túžbu byť v spoločnosti detí a postupne prijatie jaslí, či škôlky „za svoju“.
Vyššie opísané vychádza z našich skúseností nielen ako opatrovateliek a učiteliek, ale aj matiek. Postupná adaptácia, ktorú máme rokmi overenú je u nás samozrejmosťou. Či sa jedná o jasličky alebo Arborétko. Každá adaptácia je však iná, jej dĺžka závisí od rekcií dieťatka.
Každý deń postupne spoznávame priestory, osoby, hráme sa a tvoríme. Veľa sa rozprávame, mojkáme a snažíme sa spoločný čas užiť si čo najviac.
Každý deň je iný, naše vzdelávacie plány prispôsobujeme veku, potrebám a náladám..Vždy sa snažíme, aby bolo dieťatko spoojné, rado sa vracalo a chvíle s nami si užilo. Základom je láskavý a empatický prístup s ohľadom na individualitu dieťaťa. Rodinné prostredie a malý kolektív detí nám umožňujú budovať intenzívnejšie vzťahy s deťmi aj s rodičmi.
Naša práca je naším poslaním.
Nástup do jaslí, či škôlky (ďalej len „zariadenie“). Dôležitý krok v živote každej rodiny. Dôvody pre nástup do zariadenia sú rôzne, rovnako tak aj pocity, ktoré toto rozhodnutie sprevádzajú. Pozná to každý rodič. Je to krok, ktorý nechceme uponáhľať, pokaziť, chceme to po svojom, s ohľadom na dieťatko aj nás.
Nech už sú dôvody pre nástup dieťatka do jaslí, či MŠ akékoľvek, ak sa už dáme na cestu, treba vytrvať.
Ako si vybrať vhodné zariadenie pre svoje dieťatko? Najskôr zohľadnite ponuku a kapacity štátnych a súkromných zariadení. Spravte si prieskum ( napr. aká je kapacita, koľko detí je v triede, ako sa s deťmi pracuje, možnosti individuálneho prístupu, atď.) Snažte sa zladiť možnosti konkrétnych zariadení s Vašimi očakávaniami od služby, no všetko so zreteľom na Vaše dieťa.
My mamy sme emočné stvorenia a často sa rozhodujeme intuitívne. Jednoducho hľadáme pre dieťa niečo ako „druhý domov“, kde bude naše dieťa šťastné. Vtedy sme spokojné. Každý rodič si svoje dietko pozná a mať extra očakávania neodporúčame. Všetko chce svoj čas.
Samozrejmosťou pri nástupe do MŠ je pozitívne myslenie a vnímať to celé ako vítaný posun. Bez výčitiek a pochybností. Tie často pôsobia ako ručná brzda a celý proces maria. Dieťatku treba dopriať časový priestor na oboznámenie sa s novou situáciou , pomôcť mu ju zvládnuť a netlačiť naň. Je krásne sledovať detskú zvedavosť pri objavovaní, túžbu byť v spoločnosti detí a postupne prijatie jaslí, či škôlky „za svoju“.
Vyššie opísané vychádza z našich skúseností nielen ako opatrovateliek a učiteliek, ale aj matiek. Postupná adaptácia, ktorú máme rokmi overenú je u nás samozrejmosťou. Či sa jedná o jasličky alebo Arborétko. Každá adaptácia je však iná, jej dĺžka závisí od rekcií dieťatka.
Každý deń postupne spoznávame priestory, osoby, hráme sa a tvoríme. Veľa sa rozprávame, mojkáme a snažíme sa spoločný čas užiť si čo najviac.
Každý deň je iný, naše vzdelávacie plány prispôsobujeme veku, potrebám a náladám..Vždy sa snažíme, aby bolo dieťatko spoojné, rado sa vracalo a chvíle s nami si užilo. Základom je láskavý a empatický prístup s ohľadom na individualitu dieťaťa. Rodinné prostredie a malý kolektív detí nám umožňujú budovať intenzívnejšie vzťahy s deťmi aj s rodičmi.
Naša práca je naším poslaním.